Програма семінарів з питань запобігання корупції
ПРОГРАМА СЕМІНАРІВ
з превентивних заходів з підвищення рівня професійної компетентності для працівників Управління Держпраці у Сумській області з питань запобігання корупції на 2021 рік
№ з/п |
Дата проведення лекцій у ZOOM |
Тема семінарського заняття з підвищення рівня професійної компетентності працівників Управління Держпраці у Сумській області, на яких поширюється дія Закону України «Про державну службу» |
1 |
15.01.2021 29.01.2021 |
Основні складові превентивної антикорупційної системи. Спеціально уповноважені суб’єкти протидії корупції. Загальна характеристика заходів, спрямованих на запобігання корупції.
|
2 |
05.02.2021 26.02.2021 |
Причини та умови корупційної злочинності. Заходи запобігання корупції та корупційній злочинності. Роль органів державного управління та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб у профілактиці корупційної злочинності.
|
3 |
05.03.2021 26.03.2021 |
Загальні вимоги щодо заповнення декларації відповідно до вимог Закону України «Про запобігання корупції». Зовнішній контроль щодо декларацій про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру. Участь громадськості в заходах щодо запобігання корупції.
|
4 |
02.04.2021 30.04.2021
|
Особливості врегулювання конфлікту інтересів, що виник у діяльності окремих категорій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Державний захист осіб, які надають допомогу в запобіганні і протидії корупції. Заходи, які зобов’язані вжити особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, у разі надходження пропозиції щодо неправомірної вигоди або подарунка.
|
5 |
07.05.2021 28.05.2021 |
Зовнішнє врегулювання конфлікту інтересів. Додаткові заходи здійснення фінансового контролю Утримання від виконання незаконних рішень чи доручень керівництва.
|
6 |
04.06.2021 25.06.2021 |
Роз’яснення визначення терміну «пряме підпорядкування» відповідно до Закону України «Про запобігання корупції». Розуміння терміну «близькі особи». Приклади щодо використання зазначеного терміну відповідно до вимог Закону України «Про запобігання корупції». Визначення термінів «корупція» та «корупційна діяльність».
|
7 |
02.07.2021 30.07.2021 |
Юридичне визначення терміну «неправомірна вигода». Співвідношення реального конфлікту інтересів з потенційним конфліктом інтересів (приклади). Юридичне визначення терміну «дискреційні повноваження».
|
8 |
06.08.2021 27.08.2021 |
Адміністративні стягнення, що застосовуються за порушення, пов’язані з корупцією. Обмеження щодо використання службових повноважень чи свого становища відповідно до Закону України «Про запобігання корупції». Обмеження щодо одержання подарунків згідно з Законом України «Про запобігання корупції».
|
9 |
03.09.2021 24.09.2021 |
Склад адміністративного правопорушення стосовно незаконного використання інформації, що стала відома особі у зв’язку з виконанням службових повноважень. Загальна характеристика правил етичної поведінки, які визначені нормами Закону України «Про запобігання корупції». Запобігання корупційним та пов’язаним з корупцією правопорушенням.
|
10 |
01.10.2021 29.10.2021 |
Загальні засади запобігання корупції у діяльності юридичних осіб відповідно до вимог Закону України «Про запобігання корупції». Фактори, що сприяють вчиненню корупційних правопорушень. Правові та організаційно-управлінські заходи запобігання корупційним правопорушенням.
|
11 |
05.11.2021 26.11.2021 |
Перевірка інформації про факти корупційних діянь. Механізми протидії корупції. Участь викривачів у вжитті заходів щодо запобігання та протидії корупції. Організація захисту осіб, які надають допомогу у запобіганні та протидії корупції.
|
12 |
03.12.2021 24.12.2021 |
Суб’єкти запобігання та протидії корупції. Вимоги Закону України «Про запобігання корупції» стосовно обмеження сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності. Обмеження спільної роботи близьких осіб відповідно до Закону України «Про запобігання корупції». |
Повідомити про конфлікт інтересів
Конфлікт інтересів у посадових осіб державних, комунальних підприємств, установ, організацій.
Посадові особи державних та комунальних підприємств, установ і організацій зобов’язані повідомляти про конфлікт інтересів, який пов’язаний з обмеженням спільної роботи близьких осіб.
Враховуючи, що стаття 27 в Законі не передбачає поширення обмеження спільної роботи близьких осіб на посадових осіб державних та комунальних підприємств, установ, організацій, можна було б зробити висновок про те, що спільна робота близьких осіб у прямому підпорядкуванні не є корупційним деліктом. Відповідальність за такі дії не встановлює ні КУпАП, ні тим більше Кримінальний кодекс України.
Водночас, на практиці така ситуація розглядається як конфлікт інтересів, що має наслідки притягнення осіб, які мають в безпосередньому підпорядкуванні близьких осіб, до адміністративної відповідальності на підставі статті 172-7 КУпАП.
При цьому, у Кодексі законів про працю України міститься стаття 25-1, присвячена питанню обмеження спільної роботи близьких родичів чи свояків (батьки, подружжя, брати, сестри, діти, а також батьки, брати, сестри й діти подружжя) на підприємстві, в установі, організації.
Суть цієї законодавчої норми полягає в тому, що якщо на підприємстві працюють близькі родичі чи свояки, то доцільно уникати ситуації, в результаті якої зазначені особи у зв’язку з виконанням трудових обов’язків будуть безпосередньо підпорядковані або підконтрольні одна одній.
Стосовно врегулювання конфлікту інтересів у діяльності керівників підприємств, які мають у прямому підпорядкуванні близьких осіб, вважаємо, що інші способи врегулювання конфлікту інтересів, окрім переведення на іншу посаду та звільнення мають обмежене застосування.
Так, усунення особи від виконання завдання, вчинення дій, прийняття рішення чи участі в його прийнятті можливе лише як тимчасовий захід, до вжиття заходів щодо усунення прямого підпорядкування. Обмеження доступу особи до певної інформації та перегляд обсягу службових повноважень також не вирішують глобальних суперечностей, пов’язаних з прямим підпорядкуванням, тому їх також варто застосовувати лише як тимчасовий захід, до переведення відповідних осіб чи близьких їм осіб або звільнення.
Додаток 1
(підпункт 1.1.1. пункту 1.1. розділу І)
Додаток 2
(підпункт 1.1.2. пункту 1.1. розділу І)
Додаток 3
(підпункт 1.1.2. пункту 1.1. розділу І)
Е-декларування
Посадові особи зобов’язані повідомляти про суттєві зміни у майновому стані
Посадові особи Управління зобов'язані подати до 1 квітня декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування шляхом заповнення її на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Радимо також скористатися Роз’ясненням Національного агентства з питань запобігання корупції щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю
Крім того, Національним агентством з питань запобігання корупції підготовлено відео-курс з роз'ясненнями щодо заповнення е-декларацій за розділами, який можна переглянути за посиланням
https://wiki.nazk.gov.ua/category/deklaruvannya/
- Інформаційна довідка, щодо розширення кола суб’єктів декларування
- Щодо внесення в декларацію унікального номеру запису в Єдиному державному демографічному реєстрі
- РЕКОМЕНДАЦІЇ ПРИ РОБОТІ З ЄДРД
- ВІДПОВІДІ НА ПОПУЛЯРНІ ПИТАННЯ ДЕКЛАРУВАННЯ-2020
_______________________
У Національному агентстві з питань запобігання корупції працює телефонна лінія з питань заповнення електронних декларацій.
У Національному агентстві з питань запобігання корупції працює телефонна лінія з питань заповнення електронних декларацій.
Телефонну лінію створено з метою допомоги суб’єктам декларування правильно у відведений законодавством термін заповнити та подати е-декларацію.
З моменту створення телефонної лінії громадяни найчастіше звертались з питаннями строків подання щорічних декларацій, порядку виправлення вже поданої декларації, повідомлення НАЗК про суттєву зміну у майновому стані тощо. Телефонна лінія з питань заповнення електронних декларацій працює щодня з 9.00 до 18.00
за номером: (044) 200-08-29, 200-06-88.
_______________________
- Рекомендації суб’єктам декларування до чергового етапу електронного декларування
- Управління нагадує про обов'язковість повідомлення про суттєві зміни у майновому стані
- Національне агентство з запобігання корупції (НАЗК) закликає суб’єктів декларування змінити електронні адреси російських доменів в Реєстрі декларацій
_______________________
НАЗК: Можна написати заяву для повторного подання виправленої декларації
Національне агентство з питань запобігання корупції констатує можливість написання заяви для того, щоб повторно подати виправлену електронну декларацію.
За словами співробітника НАЗК, затверджений порядок подання декларацій передбачає можливість повторного подання виправленої декларації з дозволу агентства.
"Пишіть в електронному кабінеті "Прошу надати мені можливість подати виправлену декларацію, виправити повторно". І ще можна написати на Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. для прискорення цієї процедури", - сказали в агентстві.
044-200-08-30 - загальні питання
044-200-08-29 - технічна підтримка
_______________________
- Подати електронну декларацію про доходи необхідно до 1 квітня
- Повідомлення про суттєві зміни майнового стану суб'єкта декларування
- Виправлення декларацій
Додаткова інформація
У Національному агентстві створена спеціальна телефонна лінія для повідомлень про корупцію.
Про це йдеться на сайті НАЗК.
Телефон +38(044)200-06-91 працює у цілодобовому режимі.
З 09:00 до 18:00 з понеділка по п’ятницю включно повідомлення про корупцію приймаються безпосередньо працівниками Національного агентства; з 18:00 до 09:00 з понеділка по п’ятницю та в неробочі дні (святкові та вихідні) повідомлення приймаються в автоматичному режимі через автовідповідач.
Для здійснення повідомлення через автовідповідач необхідно вказати своє прізвище, ім’я, по батькові та адресу, на яку особа, що повідомляє, бажає отримати відповідь; прізвище, ім’я, по батькові, посада, місце роботи особи, яка вчинила корупційне правопорушення і обставини вчинення правопорушення.
Повідомлення повинно містити інформацію, яка стосується конкретної особи, та фактичні дані, які можуть бути перевірені Національним агентством з питань запобігання корупції в межах повноважень, визначених статтею 11 Закону України «Про запобігання корупції».
Всі повідомлення розглядаються працівниками Національного агентства з питань запобігання корупції згідно з вимогами законодавства.
Також щодо можливих корупційних правопорушень з боку посадових осіб можна звертатися до:
- Управління Держпраці у Сумській області:
тел.: (0542) 22-55-02
ел. адреса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
- "Гаряча лінія" прокуратури Сумської області:
тел.: (0542) 221-183
Антикорупційне законодавство
Перелік законодавчих актів:
- Конституція України
- Закон України «Про засади державної антикорупційної політики в Україні (Антикорупційна стратегія) на 2014-2017 роки»
- Закон України «Про запобігання корупції»
- Закон України «Про державну службу»
- Закон України «Про центральні органи виконавчої влади»
- Методичні рекомендації з питань запобігання та врегулювання конфлікту інтересів у діяльності осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та прирівняних до них осіб.
- Роз'яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю
- Форма декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування
- Постанова КМУ від 16 листопада 2011 р. N 1195 Про затвердження Порядку передачі дарунків, одержаних як подарунки державі, Автономній Республіці Крим, територіальній громаді, державним або комунальним установам чи організаціям
_______________
Повідомлення про суттєві зміни майнового стану суб'єкта декларування
_______________
Дисциплінарна відповідальність: за що, ким та коли накладаються дисциплінарні стягнення
______________
Про затвердження Порядку передачі дарунків, одержаних як подарунки державі, Автономній Республіці Крим, територіальній громаді, державним або комунальним установам чи організаціям.